Thursday, January 7, 2010

Selamat Tahun Baru

2010 sudah bermula... Begitu pantas masa berlalu... Diam tak diam, dah hampir sedekad kita berada di alaf 2000... Usia pun semakin bertambah... Tidak banyak perubahan yang berlaku dalam hidup aku... Ha, satu pencapaian yang baik bagi aku pada tahun 2009, akhirnya aku berjaya mendapat lesen kereta... Itupun setelah 3 kali test, huahuahua... Dan akhirnya, aku telah berjaya memiliki kereta sendiri...

Setiap tahun, aku ada buat azam tahun baru... Dan seperti selalunya, azam tahun baru tu tak terlaksana =( So, tahun ni, aku tak set apa2 azam tahun baru... Aku akan lakukan apa yang aku suka dan cuba melaksanakan impian aku... Aku akan cuba jalani hidup dengan lebih baik dan ceria... Tapi, awal2 tahun aku dah sakit, demam datang tiba2... Baru hujung tahun lepas aku cakap dengan mak, aku dah lama tak demam... Itulah, lain kali mulut tu jangan takbur!

Petang 31 Disember aritu, colleague aku sibuk tanya aku sambut tahun baru kat mana... Sambil tersenyum, aku jawab aku hanya sambut kat rumah... Aku memang tak pernah sambut tahun baru kat luar... Hari merdeka pun aku tak sambut kat luar... Bukannya nak kata yang aku ni budak baik, aku memang tak suka berada di tempat yang penuh dengan orang ramai... Aku tak tahan dengan kedaan hingar-bingar, rimas! Selalunya, waktu macam ni orang seusia aku akan berkeliaran bersama2 kawan2 dan tak kurang juga ada yang hanya berdua bersama pasangan masing2... Aku, lebih selesa lepak di rumah dalam bilik aku... Sepanjang umur aku, hanya 2 kali aku pernah berasak2 tengok konsert... Konsert Dato' Siti Nurhaliza di Bukit Jalil dan Konsert Kemuncak Akademi Fantasia Hotlink juga di Bukit Jalil, 2 konsert yang pernah aku tonton... Walaupun aku tak suka berasak2 dengan orang ramai, Pesta Buku Antarabangsa di PWTC setiap tahun tidak pernah aku kecualikan... Aku mesti pergi acara tahunan wajib aku ni walaupun orang terlalu ramai semata2 untuk membeli buku2 yang dijual pada harga yang murah... Aku memang gila buku tapi aku bukanlah bookworm atau book smart... Aku cuma membaca novel, tak kira bahasa Inggeris atau Bahasa Melayu dan cuma sesekali aku baca majalah (itupun kalau ada rencana yang menarik)... Aku juga tak suka baca majalah hiburan, malas nak amik port pasal gosip artis yang entah betul, entah tidak... Tahun lepas, banyak novel yang aku beli dan belum habis baca lagi... Entah bila aku akan habiskan baca semuanya... Tahun ni, sure koleksi buku aku akan bertambah lagi sebab aku akan pergi ke Pesta Buku Antarabangsa 2010 dan sudah pasti aku akan balik dengan berdozen2 buku... =)

Semoga tahun 2010 ni akan berjalan dengan lancar... Semoga lebih banyak pencapaian baik yang akan aku lakukan tahun ni... Semoga apa yang aku impikan akan terlaksana... Amin...

No comments:

Post a Comment