Sunday, April 5, 2009

Kebenaran di sebalik waktu kelahiran...

Dalam aku membelek majalah lama aku, aku terbaca satu ruangan di dalam majalah Remaja keluaran 1 Ogos 2008... Ruangan ini ditulis oleh Nanie Zakir, bercerita rahsia di sebalik waktu kelahiran... Aku di lahirkan pada pukul 10.20 malam dan mengikut ruangan ini, insan yang dilahirkan pada waktu 6.00 petang sehingga 12.00 tengah malam merupakan seorang yang kreatif, penuh rasa kasih sayang dan sangat berbakat...Pun begitu, sangat pemalu dan mempunyai sikap ingin tahu yang cukup tinggi...Memiliki cara sendiri untuk mengekspresikan diri dan meminati aktiviti artistik seperti memasak, menulis, menari atau menyanyi...Kebahagiaan terbesar ialah apabila berasa tenang dan damai pada waktu tertentu...Kamu juga harus berhati-hati dan jangan berikan beban berlebihan pada diri dengan memikul terlalu banyak tanggungjawab...Sebagai seorang yang kreatif, kamu tidak suka melakukan perkara yang dipaksa oleh individu lain mahupun situasi...Kamu selalu mahukan waktu terluang dan juga ingin mendapatkan seberapa banyak projek yang boleh diselesaikan sesegera mungkin...Dengan ini kreativiti kamu dapat disalurkan pada hasil kerja tersebut...Melakukan perkara yang boleh melahirkan daya imaginasimu, membuat kamu bahagia dan bebas dari sebarang tekanan...

Aku ternganga sewaktu membaca artikel ini...Memang menepati diri aku...Aku memang seorang yang kreatif, pemalu dan penuh rasa kasih sayang...Paling tepat, aku suka menulis dan tidak suka dipaksa melakukan sesuatu perkara...Oklah, sampai sini dulu buat kali ni...Bye!

No comments:

Post a Comment